White noise

Det är overkligt hur snabbt de små faktiskt blir riktiga bebisar från att ha varit små nyfödda liv. Jag jämförde lite kort från en månad sedan, så liten hon var! Idag på BVC visade vågen 4446 och hon är 55.5 cm lång. Hon var riktigt övertrött när vi var där och var ledsen nästan mestadels av tiden. Maria sa att hon såg hur mycket hon var för mig, hon släppte mig inte med blicken även om det inte var jag som höll henne. Det värmer ju ett mammahjärta såklart ♡ Vi pratade också om ledsamhet och jag sa att Leia är såpass beroende av mig och vill ha närhet hela tiden att hon inte kan sova längre stunder på dagarna. Som jag kämpar med det.. Maria tipsade då om en film som skulle finnas på Youtube och heter White noise. Det är en videoinspelning på en dusch som rinner i avslappningssyfte och ska på något konstigt vänster sprida ett lugn till bebisar. Jag som hade en ledsen bebis när jag kom hem, provade. Hon lugnade sig snabbt och somnade! Dock tog mitt batteri slut och efter det var det rätt kört att försöka igen. Men det var häftigt! Vi pratade om att det kanske påminner om hur det låter inifrån magen? Jag ska definitivt prova fler gånger (och ha mer batteri på telefonen..).
 
 


Kommentarer
Linda

Jag brukar ha Linnéa i babysittern utanför duschen när jag duschar, och hon trivs verkligen då! Jag tror hon gillar ljudet av rinnande vatten, aldrig några problem när jag ska duscha, och jag kan duscha ett bra tag, hon är väldigt nöjd och lugn, så det ligger en poäng i det :) Du kanske kan prova slå på duschen och ha henne utanför? :)

Svar: Jag har provat det förut men det har inte gjort någon skillnad näringen är ledsen. Dammsugaren är bra däremot ;)
Ida Nilsson

2015-05-07 @ 21:53:31
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback