Vecka 39 (38+2)

Nu har jag i två veckors tid börjat gå hos barnmorskan varje vecka. På ett sätt känns det skönt för att man har bra koll och kan prata om sina funderingar. Samtidigt känns det lite "onödigt" eftersom allt känns ungefär det samma vecka till vecka just nu. Men det är alltid mysigt att lyssna på bebishjärtat och idag gick kurvan rakt uppåt igen, så antagligen låg väl bebis konstigt till sist! Nu ligger jag istället strax över kurvan. För att se att bebis är fixerad har vi också kollat via ultraljud, men tyvärr ser man ju knappt någonting längre för att bebis är så stor.
 
Sammandragningar har jag ju haft länge och de fortsätter i vanlig ordning. Dock inga smärtsamma på något sätt. Jag har nu två gånger haft ordentliga tarmtömningar, något som kan vara ett tecken på att förlossningen börjar närma sig. Jag sover också sämre än förut. Varje gång jag vaknar är jag jättepigg och hade egentligen kunnat gå upp för dagen. Oftast har jag svårt att somna om strax innan 6 när min sambo åker till jobbet, men jag brukar vara vaken i en timme eller så och lyckas sedan somna om till 8-9-tiden i alla fall.
 
Magen har nu sjunkit en del och det är underbart att kunna andas ordentligt! Ryggen tar väl lite mer stryk nu skulle jag väl ändå säga. Men snart är det dags. Om 11 dagar har vi BF och om allra senast 25 dagar så har vi vårt hjärta hos oss!
 

"Fostret väger omkring 3,2 kilo, är ungefär 50 cm långt och är nu förberett för sin födelse! Fostret har fått mycket näring och även skydd mot vissa sjukdomar genom dina antikroppar, som kommer att skydda barnet den första tiden innan det har bildat egna. Fostrets hjärna utvecklas hela tiden och kommer inte att vara helt färdig förrän barnet är runt två år. Tånaglarna har vuxit ut nu och täcker hela tån."



Kommentarer
Kikki

Va hade du för SF-mått idag? Jag hade 37 i torsdags (38+0) 😱😱 Nu får bebis inte växa mer 😂😂❤️

Svar: Jag hade 39 (!) idag, 36 sist. Så nu hoppas jag också bebis stannar i växten ;) <3
Ida Nilsson

2015-03-30 @ 21:55:55
m a r i a

Så häftigt att man liksom ser slutet på det, skönt ändå att kunna veta ett "senast-datum" :)

Svar: Ja det är det verkligen. Lite skrämmande samtidigt som man längtar som bara den! :)
Ida Nilsson

2015-03-31 @ 11:58:06
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
ellen

herregud, tiden bara rusar iväg ju! <3

Svar: Jag veeet, det är sjukt! Snart är bebis här! <3
Ida Nilsson

2015-03-31 @ 15:49:57
URL: http://ellfi.blogg.se
JENNYH - Mammablogg

Åh vad mysigt, så himla nära nu!! =)

Svar: Ja men eller hur! Så spännande! ♡
Ida Nilsson

2015-04-01 @ 08:10:45
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback