Kom-ihåg-lista tills efter förlossningen

Jag har alltid haft lite lätt för att bli rastlös, speciellt om jag väl satt mig ner och blivit avslappnad. Därför har jag bestämt mig för att skriva en lista för varje dag med saker som behövs göras hemma och liknande. Har man hus så är man ju aldrig sysslolös! Sedan orkar man ju inte riktigt det som man gjort förut och man får göra det i sin egen takt, dag för dag. Idag har jag allt från tvättat, sorterat jobbrelaterade papper, dammat och bäddat rent till att skriva kom-ihåg-lista tills efter förlossningen. Det är mycket att hålla reda på, många samtal att ringa och jag kan ibland vara rädd för att glömma något viktigt. Listor kommer att vara "grejen" fram tills förlossningen för denna glömska gravida kvinna!
 
 
♥ Ringa BVC
♥ Ringa försäkringsbolaget
♥ Anmäla föräldrapenning för Claes 10 dagar (min planering är redan färdig).
♥ Ringa arbetsgivare och uppge personnummer
♥ Ringa banken och uppge personnummer för att öppna sparkonto
♥ Ringa och boka tid till efterkontroll hos BM.


Kommentarer
Oslofru

Vilken smart checklista, den ska jag spara tills efter jag fött :) Kram på dig

Svar: Det gör du helt rätt i :) Kram!
Ida Nilsson

2015-03-24 @ 13:51:46
URL: http://www.oslofru.com
Linda

Anmäla föräldrapenning till FK =) Både du och C!

2015-03-24 @ 18:22:13
URL: http://www.mammaliiinda.blogspot.se
JENNYH - Mammablogg

Åh det lät som du orkade mycket på en dag! Det gör jag bara vissa dagar, haha, å vissa typ ingenting..

Svar: Jo så är det ju. Orkar man inte så ska man absolut inte göra heller, känns som det skadar mer än det gör nytta då. I alla fall för kroppen! Idag känner jag mig inte riktigt lika på G men har fått gjort litegrann ändå :)
Ida Nilsson

2015-03-25 @ 11:52:13
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback