Vegetarisk omelett

Jag har sedan ett ganska långt tag tillbaka varit dålig på att skriva recept och kanske också inte riktigt haft inspiration till att laga massa ny mat. Ordentligt med mat har jag dock lagat varje dag och nu börjar fingrarna klia litegrann för att experimentera igen. För första gången på många veckor har jag nu skrivit handlingslista (som jag alltid gjort förut) och känner mig inspirerad till kanske också inspirera er! Förut var recept en stor del av min blogg, så:
 
Vad tycker ni om att få nya recept på bloggen?
 
Olika omeletter är superluncher, speciellt för oss som är föräldralediga och vill slänga ihop något snabbt och mättande.
 
 
Vegetarisk omelett
10 minuter

2 ägg
2 msk grädde
salt
svartpeppar
oregano
2 soltorkade tomater
1 liten näve oliver
2 msk pesto
Fetaost
 
Vispa ner ägg och grädde lätt med en gaffel i en bunke, krydda och tillsätt pesto.
Skär soltorkade tomater, oliver och fetaost i mindre bitar och lägg i bunken. Blanda.
Stek i smör i ca 5-10 minuter. Vänd över ena halvan över den andra och servera.


Kommentarer
Maria Grahn

Vad kul med recept! Jag har själv bakat mindre på sista tiden och mindre recept på min blogg men i morgon blir det nog ett nytt recept att testa. Ha en mysig kväll

Svar: Ja men eller hur! Man blir bättre på att laga mat när man kan inspireras av andra bloggar man läser med tycker jag. Så vi får inspirera varandra ;) Tack det samma!
Ida Nilsson

2015-06-06 @ 18:49:58
URL: http://mariagrahn.blogg.se
ɑ n n i k ɑ

Mums :D

2015-06-06 @ 19:17:30
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
JENNYH - Mammablogg

Ja recepet är kul :) speciellt när man själv har så dålig fantasi.. hatar att laga mat!

Svar: Jag har nog aldrig tyckt att det är tråkigt faktiskt. Men däremot har jag haft dagar då jag absolut inte orkat. Men det har nog alla ibland skulle jag tro :) tanken är att jag ska laga lite smakportioner/mat till Leia sedan också :)
Ida Nilsson

2015-06-06 @ 20:57:29
URL: http://jennyh.se/
Stina - Mamma till Elias

Åh den där måste jag testa :)

2015-06-08 @ 10:29:54
URL: http://stinaserina.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback