Thaigryta

Vi har farit och flängt idag. Vi har varit på mitt jobb och hälsat på och sagt hejdå till min chef som kommer sluta nu innan sommaren, lunchat med fina gravida Josefine och shoppat med Elin. Älskar dagar då jag har tid att träffa de som ligger varmt om mitt hjärta!
 
Och det var riktigt härligt att komma hem och laga god mat lagom till Claes kom hem. Med eller utan ris, jag körde utan!
 

Thaigryta
30 minuter
 
3 kycklingfiléer
salt
grillkrydda
1½ paket wokgrönsaker (tinade)
1 tsk ingefära
1 burk kokosmjölk
1-1½ msk röd currypasta
1 lime
 
Skär kycklingen i mindre bitar och stek med matolja i wokpanna. Krydda med salt och grillkrydda.
Häll i wokgrönsaker och krydda med ingefära. Tillsätt koksmjölk och röd currypasta.
Pressa i limesaft och låt puttra i 15 minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback