Helnjuta i halvskugga

Vi har njutit av vädret hela dagen hittills. Vi gick en promenad till pastorexpedition där jag hade ärenden, sedan har Leia fortsatt att sova i vagnen. Vi har ätit ute och ligger nu och vilar oss på en filt på gräsmattan. Tvätten ska ut på linan för första gången detta år om en stund, det är riktig sommarfeeling det! Det är bara mysigt att gå ut på gräsmattan barfota med sin korg på höften med nytvättade, äppeldoftande kläder och låta de torka i de varma vindarna. Och att jag just nu har en supersöt dotter snuttandes på nappen bredvid mig gör det hela inte alltför tokigt alltså. Som hon njuter utomhus!
 


Kommentarer
Linda

Ser jättemysigt ut :) Här är det dock inte riktigt sommarväder än för att glassa i solen, värmen kommer ju aldrig!!

Svar: Här har vi haft runt 20 grader hela dagen. Är man i lä så är det riktigt varmt och gott! :)
Ida Nilsson

2015-06-10 @ 20:33:22
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Jenny

Hur får du din lilla tjej att sova så bra på dagarna? Min 8v kille vägrar sova mer en 10-30 min pass på dagarna. Vill också kunna vara ute och njuta i det fina vädret utan att ha en trött och grinig pojk som inte kommer till ro.

Svar: Hej! Jag har nog aldrig behövt tänka på det, Leia har automatiskt sovit väldigt bra. Det jag i så fall skulle säga är ju rutiner och tålamod som är a och o. När hon skulle sova förr kunde jag få gå till henne säkert 20 gånger för att sätta i nappen t.ex. men tålamod lönar sig i slutändan och hon blir mer van. När hon var mindre gav jag mat oftare när hon var ledsen eller så (hon får enbart ersättning nu) men nu har jag rutiner på det också, därför kan hon slappna av längre stunder. Kan tänka mig att det är svårare om man ammar dock.. om hon är tillfreds och nöjd kan jag lägga henne I sängen/vagnen och hon somnar i stort sätt när som helst och hon vet då att hon ska sova. Är hon inte trött ligger hon vaken och snuttar på nappen och kikar. Hon visar när hon blir missnöjd! På nätterna sover hon bra också, vi lägger henne kl 20 och hon vaknar första gången för mat runt 5. Sen somnar vi om till 8-9 tiden :)
Ida Nilsson

2015-06-10 @ 22:17:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback