Broken...

Jag var sådär jättesmart i torsdags. Jag råkade alltså sparka ner min systemkamera från soffan och den landade på objektivet som naturligtvis gick sönder, helvete också liksom. Det skramlar och har sig när man skakar den och den fokuserar inte längre. Suck... Var inne i stan idag och försökte få lite hjälp i kameravärlden, inte lätt för någon som tar kort bara på automatik, aldrig pillar med konstiga inställningar eller redigerar foton. Just därför fick jag rådet att inte välja en systemkamera utan istället en digitalkamera som dessutom är enklare att ta med sig (för att man liksom ska bli duktig och hinna ta kort med). Kom hem och provade och hittills är jag inte alls nöjd. Lite sådan där känsla att man vill börja hoppa och stampa i marken och skrika som ett barn för att man varit så helvetes dum från början.. Jag förstår ju att det inte alls är samma sak och säkert långt ifrån samma teknik heller och kanske behöver lite övning. Så jag fick testa denna och se vad jag tyckte, så jag får väl ta en massa kort imorgon och se om jag ändrar mig helt enkelt.
 
På fem minuter hinner min dreggeldotter blöta ner sina kläder.
 


Kommentarer
Linda

Enligt mig kan en digitalkamera aldrig nå en systemkameras kvalité. Dessutom tycker jag att en systemkamera är lättare att använda, jag använder också bara auto.

Du kan inte lämna tillbaka digitalkameran om du är missnöjd?

2015-06-28 @ 16:55:30
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback