Smakrika färsbiffar

I denna familj är det jag som är kocken, oavsett vad vi ska äta. Claes hade definitivt klarat sig på köttfärssås, fiskpinnar och falukorv, men han är såklart glad att han får annat att testa också. Denna maträtt var tydligen det godaste jag gjort på länge och jag får nästan ta och hålla med. Supergott verkligen!
 
 
Smakrika färsbiffar
40 minuter
 
Biffar:
500 g köttfärs
0.75 dl havregryn
1 ägg
½ dl vispgrädde
vitpeppar
salt
lökpulver
150 g creme bonjour chili
 
Sås:
4 dl creme fraiche
3 dl mjölk
1 köttbuljongtärning
50 g creme bonjour chili
salt
vitpeppar
soya
 
Blanda allt utan köttfärs och creme bonjour till biffarna och låt svälla minst 10 minuter. Blanda sedan i det andra och stek biffarna tills de fått fin färg. Lägg sedan undan på ett fat och behåll flottet i stekpannan.
Blanda creme fraiche och mjölk i en skål. Häll sedan i stekpannan. Smula i köttbuljong, tillsätt  creme bonjour och krydda.
Lägg i biffarna och låt småputtra några minuter.


Kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

Svar: Ja verkligen!
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-16 @ 17:36:40
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Linda

Tur du lägger upp recept så jag får lite tips på vad vi kan laga! Puss <3

Svar: Hihi, bara att testa på! :) <3 <3
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-07-16 @ 18:18:19
URL: http://www.mammaliiinda.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback