Vecka 32 (31+1)

Så snabbt som den förra veckan gick är ju nästan oroväckande. Hur ska man hinna förbereda sig inför en förlossning som hela tiden varit för långt borta för att börja tänka på, när den helt plötsligt börjar att närma sig? Det är inte mer än 9 veckor kvar, sen har vi vår lilla hos oss. Så konstigt, men samtidigt det mest naturliga som finns. Jag känner ju av närvaron där inne, hela tiden!
I veckan som gått har jag börjat känna av bebisens hicka. I början undrade jag vad det var som tickade där inne ibland, men jag har ju förstått nu senare vad det är. Varje dag känner jag av detta lilla tickande, så mysigt!
I övrigt är det lugnt, inte speciellt mycket sammandragningar. Jag mådde lite småilla i början av veckan men det höll bara i sig i några timmar. Dock sover jag sämre och sämre, vaknar i alla fall varje timma på nätterna för att vända mig om. Det är inte lika mycket tryck av bh-byglarna längre men måste köpa mig en bekvämare i vilket fall. Bekvämlighet ligger högt på listan just nu! (ja jag såg den fina randen på tröjan i efterhand. Man ser ju inte så bra där undertill längre kan jag ju säga..) Jag undrar om bebis lagt sig hyfsat till rätta nu?
 

"Fostret väger cirka 1,8 kilo och är runt 44 cm långt. Hos förstföderskor kan barnet redan ha lagt sig med huvudet nedåt. För omföderskor kan det dröja ända fram till vecka 37 innan barnet lägger sig med huvudet nedåt. De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom fostret börjar bli för stort för att röra sig fritt i fostervattnet."



Kommentarer
Linda

Vår bebbe har börjat hicka en hel del med, lite gulligt faktiskt :) Huh ja håller med, förlossningen börjar närma sig, det som har varit en av ens största skräck i livet, och nu är det bara några få veckor kvar, jisses.. det har gått fort ändå

Svar: Ja det är mysigt! Går ni i någon föräldragrupp? :)
Ida Nilsson

2015-02-09 @ 08:21:59
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Först tänkte vi inte det, men när det sedan skulle bli en på våran vårdcentral med vår barnmorska så tänkte vi att vi lika gärna kunde gå. Men så blev det för få anmälda så det blev ingen föräldragrupp :P

Svar: Okej så tråkigt! Hittills har våra varit superbra, man känner sig inte så ensam om att vara gravid heller med allt som hör till :)
Ida Nilsson

2015-02-09 @ 13:10:17
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Ja jag hade velat skapa nya kontakter faktiskt, så det var lite synd, alltid roligt att lära känna nya människor också :) Men men man kanske får chansen att göra det sedan.. på nå sätt :) Hur mår du då?

Svar: Det är faktiskt helt okej. Hoppas kunna arbeta ett bra tag till! :) hur är det för dig på jobbfronten?
Ida Nilsson

2015-02-09 @ 20:17:12
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Ja jag jobbar ju som sagt inte :) Gick utbildning och blev sjuk förra året så sjukskrev mig, sedan blev det sommar, jag blir gravid och då finns ingen mening att söka jobb. Har ströjobbat på byns skola men det har varit ganska lite och nu är det ett tag sedan. Men jag tror det har varit bra att ta det lugnt med tanke på hur hemskt trött jag blir efter en aktiv dag, och magen säger ifrån.

2015-02-09 @ 20:45:26
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Angus

åh mys! njut

2015-02-09 @ 21:25:04
URL: http://angusfoto.blogg.se
Johanna

Jätte fin mage har du!

2015-02-15 @ 07:58:39
URL: http://joherman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback