Annandag jul

Varje annandag jul åker hela familjen upp till min morfar och har gjort i många år. Det är en tradition som är väldigt viktig för mig. Delvis för att det tillhör julen som är den allra viktigaste högtiden för mig och delvis för att vi är ganska dåliga på att träffa morfar förutom på kalas och vid speciella tillfällen. Hans gård har gått i arv i många generationer och därför är det speciellt för mig att vara där oavsett. Vår familj har alltid varit där och tagit in hö, plockat potatis, satt granar, ridit/kört häst, kört traktor/fyrhjuling eller bara myst med att pimpla, åka skridskor och grilla korv vid sjön, jaga och äta god mat. Idag hade jag beställt älgstek, ingen kan göra det som morfar!
 


Kommentarer
ISA

vad mysigt att hålla på traditionerna <3

2015-12-26 @ 22:56:04
URL: http://isabyl.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback