Pausa livet en stund

På Leias 3 månaders kontroll fick jag en senare tid till 4 månaders kontrollen för att jag gärna ville gå till samma BVC-sköterska som vi brukar göra. De flesta har ju semester precis som oss andra såklart. 4 månader och 2 veckor gammal väger Leia 6925 g och är 65.5 cm lång. Jag blev nästan lite känslig där på plats när jag lagt henne på vågen. Måste hon liksom bli större? Kan hon inte bara vara min lilla bebis i resten av mitt liv? Fast samtidigt, jag är så förväntansfull över att få se och vara en del av hennes utveckling på alla möjliga plan. Att få se glädjen i hennes ögon över varje ny sak hon lär sig. Att bli mamma till min fina tjej är definitivt det bästa som hänt mig!
 


Kommentarer
Lisa Karlberg

Så söta byxor!!
Känner som du när min bebis växer. Har redan en tjej, så detta är nog mitt sista barn. Och jag vill att hon ska vara liten länge!

Svar: Tack! De kommer från Spanien :) Ja det är ju verkligen så. Man vill bara att de ska stanna där liiite längre eller möjligtvis att tiden kan stanna upp litegrann :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-08-19 @ 20:24:14
URL: http://lamadjur.blogg.se/
Johanna

Att vara mamma är verkligen så känslofyllg och ibland känner man sig nästan lite scizofren^^ Känslorna är ju precis som du beskriver så blandade inför allt. När Alma stöllde sig upp och började gå så insåg jag verklugen att min lilla bebis numera är ett barn och att hon aldrig kommer att vara så liten och hjälplös igen, det gjorde mig både ledsen och otroligt stolt!

Svar: Jag känner verkligen så! Fortfarande sen förlossningen kan känslorna svalla och ändra sig snabbare än förut. Men jag tror att det handlar mycket om att man har så mycket känslor för sitt barn så man inte riktigt vet vart man ska göra av allt :)
Ida Nilsson - mamma till Leia ♥

2015-08-20 @ 15:26:00
URL: http://johannashorna.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback