Tisdag

Nätterna här hemma handlar om mat varannan timme, redan från när vi lägger Leia. Jag försöker hela tiden hålla på våra rutiner och gick därför upp kl 8 idag trots att jag var ordentligt trött. Kände på mig att en extra timmes sömn bara skulle göra mig tröttare.. så jag hann att tvätta, äta frukost och röja lite innan jag fick väcka henne kl 9.30. Sedan dess har vi varit ute på en promenad till återvinningsstationen och slängt skräp, Leia har som vanligt både kissat och spytt ner skötbordet och nu somnat om igen efter lite mat. Idag är första dagen på länge som vi inte väntar besök, så jag tänkte försöka vila en stund jag också! 
 
 


Kommentarer
Linda

Men stackare! Hua varannan timme? Oj.. men du.. du kanske ska vara snäll mot dig själv och ge henne ersättning en gång per dygn? Får de ersättning brukar de i regel kunna sova lite mer med tanke på att de får i sig mer mat, o andra sidan kanske hon får mycket mjölk på en gång från dig? Linnéa äter från 60 till 90 ml per gång, så hon får i sig skapligt med mat vid varje måltid.

Svar: Hon får ersättning hela dagarna och äter 100 ml per gång. Sen får hon bröstmjölk på nätterna för att det är enklare att göra iordning på flaska eftersom det får stå framme i 3 timmar. Jag ammar inte alls, jag pumpar bara och nu får jag inte ut så mycket längre.
Ida Nilsson

2015-04-28 @ 18:26:13
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Cajsa Lindahl

åh, så fin mamma-blogg! :D

Svar: Tack så hjärtligt ♡
Ida Nilsson

2015-04-29 @ 17:49:57
URL: http://cjssong.blogg.se/
JENNYH - Mammablogg

Hon är så himla söt alltså :)!

Använder du babykudde i barnvagnen? Är i valet och kvalet om jag ska göra det eller inte.

Svar: Tack! ^^
Jag har en kudde i barnvagnen, den är dock ganska tunn :)
Ida Nilsson

2015-04-30 @ 16:02:53
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback