Första BVC-besöket

Idag var det dags för det första BVC-besöket. Egentligen är ju hembesöket det första, men vi bokade in det nästa vecka och kom in idag istället för att titta till vikten. Man kan ju säga att Leia har blivit ganska matglad sedan vi introducerade flaskan för henne. Hon hade gått upp till 3614 g, alltså ökat med nästan 300 g sedan i fredags! Hon hade även växt en cm. Min duktiga tjej! Nu väger hon nästan lika mycket som när hon föddes (3625 g), så skönt för mammahjärtat! Det känns redan att hon inte är nyfödd längre liksom. Hon är slätare i huden, inte lika skrynklig längre och hon är vaken längre perioder. Att hon redan är en och en halv vecka förstår jag inte riktigt?
 


Kommentarer
Linda

Grattis till dottern din <3 Fränt att vi födde på samma dag :) Blev lite ledsen när jag läste om amningen, kände igen mig, men vad skönt att det går åt rätt håll nu för er! Hur känns det att vara mamma då :)? Sover hon bra om nätterna? Hinner du andas ut och få egentid mellan varven?

Linnéa var inte ens rynkig när hon kom ut, hon var slät redan från början, märkligt, men det är väl olika det där!


Svar: Fick du också den 5te? Att vara mamma känns väl fortfarande väldigt overkligt, som att vi ska lämna tillbaka henne om ett tag liksom.. tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om nätterna sedan :) och egentiden är det väl sådär med, man passar ju alltid på att göra välbehövliga saker när hon sover ;) hur går det för dig?
Ida Nilsson

2015-04-15 @ 22:47:16
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
ellen

<3333

2015-04-16 @ 06:32:43
URL: http://ellfi.blogg.se
Linda

Jahaa du födde den 5:e, trodde det var den 7:e så du fick före mig till och med :D!

Jag måste säga att det går väldigt bra för mig, Linnéa är en väldigt snäll bebis, sover mycket, äter mycket och är ofta nöjd.. hoppas det INTE vänder men det vet man ju aldrig. Dock är jag ganska trött ändå fast jag får sova.. det är ju sån omställning, men jag triiivs ;D!

Ska bli spännande att följa er :)

Svar: Jag är också trött fastän jag får sova hyfsat. Men man sover ju inte som förr i vilket fall.. Jag hoppas att våra rutiner fortsätter att fungera också! :)
Ja det är roligt att följa upp de som man har varit gravid samtidigt som :)
Ida Nilsson

2015-04-16 @ 12:38:49
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Mamma Malin

Åh men vad skönt att det går åt rätt håll nu!

Svar: Ja verkligen! :)
Ida Nilsson

2015-04-16 @ 16:41:09
URL: http://www.mammamalin.se
Linda

Ja :) Hoppas de slipper kolik, det kommer ju oftast när de är kring 5-7 veckor vad jag förstått, och det verkar inte vara roligt =/

Du må visa mer bilder på lilla Leija :D!! Eller hur hon stavas ^^

Svar: Nej det får vi verkligen hoppas att de slipper. Man märker ju bara nu när hon bajsar att hon grinar illa och blir lite ledsen ibland.. Det kommer säkerligen mer med tiden! ;)
Ida Nilsson

2015-04-16 @ 17:08:04
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Bajsar Leia varje dag? Haha Linnéa är så söt när hon bajsar och kissar, hon blir blickstilla och tyst och fokuserar ^^

Svar: Nej det gör hon inte. Det finns väl alltid någonting i blöjan men det kan vara lite pga att hon lägger sådana riktiga rökare också. haha.
Ida Nilsson

2015-04-16 @ 22:15:26
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
m a r i a

Men en sådan liten pärla! Kan känna ända hit hur god hon är att bebissnusa på :D

Svar: Ja men visst är det mysigt! ^^
Ida Nilsson

2015-04-17 @ 12:21:28
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback