Korbell blöjhink

Häromdagen fick jag ett bra erbjudande på en blöjhink som jag direkt nappade på. Jag som förskollärare har ju bytt ett par blöjor i mina dagar och vet precis hur mycket det kan lukta efter en bajsblöja med en vanlig pedalhink. Vi har dessutom inget direkt bra ställe att ha vårt skötbord på eftersom det är stort och tar upp plats, så det ska stå i bebisrummet. Då tycker jag det är ännu viktigare att man verkligen hittar en blöjhink som är luktfri. En refill kostar strax under hundralappen, men samtidigt räcker det till ungefär 240 stycken blöjor. Dessutom är den snygg och stilren!
 
Vad använder ni och var har ni ert skötbord placerat?
 


Kommentarer
Sandra

Vi använder, eller ska använda en sån här papperskorg http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30199283/ .. Den tar ju inte bort doften något men å andra sidan har vi skötbordet inne på toaletten och nära till sopslängningsstället (vet inte vad det kallas) :P Tror det kommer fungera bra för oss.

Svar: Ja det gör ju en del vart man har skötbordet någonstans. Man vill ju inte att det ska lukta skit i ens sovrum, men på toaletten spelar ju mindre roll ;) har man en mindre byter man ju den dessutom oftare, kanske efter varje bajs sen när det börjar dofta sådär underbart ;)
Ida Nilsson

2014-11-30 @ 18:38:55
Lilla Malin

Det är väldigt olika det där vad folk tycker och hur de tänker. Vi har vårt skötbord på toaletten och kommer inte att ha någon blöjhink :)

SV: Jo, det är inte långt kvar. Spännande! Nej, det är svårt att hålla sig ifrån fler kläder ;)

Anonym

Så härligt med aprilbebis! Bästa sorten. ;) Vi har enkorbel och sskötbordet står inne i hans rum. Jag tycker att det fungerar hur bra som helst!

Svar: Jag tror och hoppas att det kommer bli bra! :)
Ida Nilsson

2014-12-02 @ 20:17:08
Evelina

Åh, va fint! Har pratat om blöjhink men inte bestämt oss. Var köpte ni den och finns erbjudandet möjligtvis kvar? :)

Svar: Jag köpte den av en privatperson, men den finns även här: http://lekmer.se/barn-och-baby/skota-o-halsa/blojhinkar-o-blojpasar/korbell-bl%C3%B6jhink-inkl-en-extra-refill?gclid=CIyr_bTiucICFYHbcgodQbAAIA . Vi fick ge 150 kr, men här får man ju ett riktigt bra erbjudande också :)
Ida Nilsson

2014-12-09 @ 20:56:43
URL: http://familjenvikholmen.blogg.se
Linda

Aaah det där skötbordet ska vi också köpa :)!! Det är riktigt fint.

Svar: Ja det är det verkligen, inte många skötbord som är snygga faktiskt. Men detta är snyggt och har dessutom bra med förvaring som inte syns :)
Ida Nilsson

2014-12-21 @ 21:04:19
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback