Limepaj med färska bär

I fredags var det dags för mig att ta med fredagsfika till jobbet. Eftersom jag gjorde två stycken hade jag för första gången nytta av en av mina julklappar jag fick förra året. Hur bra som helst och förenklar mycket, det är ju det vi strävar efter nuförtiden?
Tyvärr har jag inget färdigt kort på den eftersom jag färdigställde med färska bär på jobbet. Men, ett kort på resterna som togs med hem kan ni få i alla fall. Mycket omtyckt på jobbet och löjligt enkel...
 
 
Limepaj med färska bär
20minuter
 
200 g digestivekex
150 g margarin/smör
1½ burk kondenserad mjölk
4 lime
Färska hallon
Färska blåbär
Färska vinbär
 
Krossa digestivekex i en matberedare. Smält margarin/smör. Blanda och tryck ut i en smörad form.
Blanda kondenserad mjölk med det rivet skal och saften av 4 lime. Bred sedan ut över digestivebotten.
Garnera med färska bär.
 


Kommentarer
Tilda

ser fantastiskt gott ut, måste prova!

Svar: det är gott OCH enkelt ^^
Ida Nilsson

2014-03-23 @ 20:48:09
URL: http://glossfashion.com/tildajaremo
Elin

Mums!! Älskar lime!!

Svar: Jag också! Kika in nästa vecka, då kommer mer limerecept in här. Fast med fläskfilé :)
Ida Nilsson

2014-03-27 @ 15:44:20
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback