Grönsakspaj med tomat

Det underbara vädret fortsätter, inte många droppar regn jag har fått stå ut med på min semester kan jag säga!Dock skulle nog gräsmatten må bra av lite regn, så jag blir inte ledsen om det skulle komma en skur eller två. Men graderna stiger inte under 20 grader på kvällarna och grillkvällarna fortsätter med olika tillbehör. Det är ju fantastiskt!
 

Grönsakspaj med tomat
1 timma
 
3½ dl vetemjöl
125 g rumsvarmt smör
2 msk vatten
 
3 ägg
2 dl mjölk
1 dl creme fraiche
salt
svartpeppar
chili explosion
italiensk salladskrydda
3 dl riven västerbottenost
3 nävar ruccola
½ kruka basilika
1 ask körsbärstomater
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Knåda ihop vetemjöl, smör och vatten till en pajdeg.
Smöra en form och tryck ut pajdegen. Nagga med en gaffel och förgrädda i ugnen i 10-12 minuter. Låt sedan vila i 10 minuter.
Vispa ihop ägg, mjölk och creme fraiche, krydda och tillsätt sist ost.
Grovhacka ruccola, strimla basilika och lägg i pajskalet. Lägg över hela körsbärstomater och höll över äggstanningen.
Sätt in i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter eller tills pajen har fått en fin färg.
 


Kommentarer
The Revolt

Va gott!:D

2014-07-29 @ 23:37:44
URL: http://TheRevolt.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback