Quesadillas med köttfärs

Dagen efter tacokväll. Har en stark känsla av att alla inte är lika stora tacosälskare som jag är som gärna äter rester dagen efter. Men ibland behövs förändring i receptväg, jag är ganska bra på den biten. Gör en guacamole (här) och värm gårdagens mat, done. Jag fick dessutom världens bästa julklapp, i ett enda verktyg. En kniv att skära avokadon runtom, ett hål med knivar att bara placera på kärnan och ta ut den och till råga på allt.. Dra bara den avlånga skeden för att gröpa ur fruktköttet och du får det sliceat och färdigt. Fantastiskt. Knappt att jag vågade låna ut min fantastiska produkt för fototagning.
 
 
Quesadillas med köttfärs
10 minuter

300 g tacoköttfärs
4 tortillabröd
Riven ost
 
Värm köttfärsen, placera på två av tortillabröden.
Strö på riven ost och lägg på de två andra tortillabröden som ett lock.
Stek på relativt hög värme tills den fått färg och osten smält. Vänd.
Skär i fjärdedelar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback