Orientalisk kycklinggratäng

Dagarna springer iväg, både när det gäller jobb, fritid, OS och allt annat i livet. Snön fortsätter att trakassera oss med jämna mellanrum och dessutom börjar en förkylning komma krypande. Inte speciellt konstigt med tanke på alla dessa näsor som vi torkar varje dag, maten som hostas över och blöjor vi byter. Behöver värme och sol ganska omgående känner jag.
 
Idag har det både blivit matlagning och även tårtbakande inför en speciell dag imorgon. Tårtan hittar ni här.
 
 
Orientalisk kycklinggratäng
35 minuter
 
3 kycklingfiléer
salt
grillkrydda
2 röda paprikor
½ dl mango chutney
2 dl grädde
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
½ dl chilisås
1 tsk sambal oelek
curry
paprikapulver
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Rensa filéerna, skär i mindre bitar och stek. Krydda med salt och grillkrydda. Lägg i en ugnssäker form.
Skär paprikorna i mindre bitar och lägg över kycklingen.
Blanda alla övriga ingredienser och häll över kycklingen.
Sätt in i ugnen i ca 20 minuter eller tills det fått fin färg.
 


Kommentarer
Helenas Söta

Det här kycklingreceptet brukar jag också använda mig av och tycker om brytningen mellan sött och het currysmak.

Tårtan ser lyxigt god ut!:)

Svar: Jag har många liknande recept men hettan/sötman/ingredienserna beror mycket på vilket humör jag är på :)
Tårtan fick ett högt betyg ;)
Ida Nilsson

2014-02-13 @ 19:42:35
URL: http://helenassota.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback