10 saker du inte visste om mig

 1. Jag är livrädd för ormar. Så rädd att jag tittar i toaletten varje gång innan jag sätter mig för att försäkra mig om att ingen orm ligger där. När jag klipper gräset intill vår lilla mur stannar jag alltid för att ställa in handtaget åt andra hållet för att inte gå för nära muren (som är 30 cm hög). Egentligen hatar jag alla olika sorts reptiler.
 
2. I mellanstadiet gjorde jag flera modelljobb för bland annat Cellbes, Ellos och Sportex för 2 olika agenturer. Mestadels i tidningar som skickades norden runt. Jag fick ta ledigt från skolan en del för att kunna åka runtom i Västra Götaland och fotas både själv och tillsammans med andra. Jag var även med i en "låda" på Bingolotto för de som vann kläder i olika summor (reklamfilm).
 
3. Jag fullkomligt älskar sport i alla avseenden och är en riktigt dålig förlorare (likt alla i min familj)..
 
4. Jag sökte till Lärarprogramet för att bli av med mitt gamla jobb. Det visade sig vara en succé som tur var, ett arbete jag idag inte skulle tänka mig att vara utan.
 
5. Jag är pedant och vet precis hur jag vill ha det i mitt hem, gärna utan att lyssna på andras tankar och funderingar. En drömmare.
 
6. Jag har svårt för att smaka och tycka om andras mat till hundra procent, jag tänker efter vad som skulle kunnat få rätten bättre om jag fått göra om den.
 
7. Jag vill gärna rätta andra som stavar/talar "fel", rätt ska vara rätt.
 
8. Jag har haft en delvis jobbig och krävande uppväxt, något som i hög grad har format mig till den ansvarstagande person som jag är idag. Därför har jag texten "Genom svårigheterna mot stjärnorna" intatuerat över mina revben. Efter orden är det 2 stjärnor för mina fantastiska föräldrar. Sammanlagt har jag 5 tatueringar på min kropp.
 
9. Jag har alltid haft höga mål och krav gällande mig själv, något jag fått tona ner i samråd med familj, vänner och chef.
 
10. Helst av allt skulle jag vilja ge mina framtida barn en uppväxt likt barnen i Bullerbyn. Dock är det inte möjligt på grund av hur samhället har utvecklat sig, tyvärr.
 
 


Kommentarer
mot plus

också livrädd för ormar!

ha en fin dag nu! =)

2014-02-14 @ 11:32:25
URL: http://motplus.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback