Vecka 25 (24+2)

Ytterligare en vecka har gått och det känns galet att säga att vi har vår bebis hos oss om 16 veckor. Jag har ju liksom varit gravid flera veckor längre än det är kvar.
Jag har börjat drömma väldigt mycket och vaknar flera gånger på nätterna och är genomsvettig. Jag har alltid varit en drömmare, men långtifrån såhär mycket. När jag vaknar om nätterna är jag kruttorr i munnen, går upp och dricker och måste då såklart kissa varje gång jag går upp. Jag har alltid haft lyckan att somna snabbt, vilket jag är glad över i dessa tider! Bebis sparkar varje dag, speciellt på kvällarna. Jag började känna fosterrörelser redan i vecka 20 som småsmå mjuka sparkar. Men nu har de blivit mer intensiva och man kan både känna och se att bebis verkligen rör på sig därinne och att det sparkas till extra ibland för att komma runt. Det är den härligaste känslan. Om jag tittar på bilder ser det nästan ut som att magen har blivit mindre denna veckan, eller snarare vandrat uppåt. Men däremot känns magen större i vardagen hela tiden.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback