Vecka 24 (23+2)

Pyjamasbyxor, det allra bästa när man kommer hem efter en dag på jobbet. Så skönt att inte ha något åtsittande runt magen. Det senaste har jag börjat få ont när jag använder vanliga byxor eller tights, så känns som att det bara är mammatights som gäller framöver och längre linnen/skjortor/tunikor (förövrigt grymt irriterande med turkiet-kopior, med fina ränder som verkligen går ihop...).
Ryggen har börjat värka desto mer. Det känns ingenting under helger när jag får slappna av i ryggen, men på vardagarskvällar, fy. Ibland kan det räcka att någon masserar musklerna kring ryggraden så mildras värken ett tag i alla fall. Jag måste se till att boka gravidmassage snart, då jag haft problem med ryggen i stort sett hela mitt liv och egentligen är behov av regelbunden massage. Jag har också vid ett fåtal gånger fått smärtor som kan liknas vid ischias vilket kan vara vanligt vid graviditet. Då sticker det till i höger skinka och jag kan inte lägga tyngd på mitt högra ben vid dessa tillfällen.
I övrigt är jag fortfarande relativt pigg även om jag får mina stunder då jag blir trött. Att jag har blivit betydligt mer andfådd har jag ju nämnt förut, men det känns också av mer nu. Hjärtat får arbeta hårdare än vanligt med tanke på min ökade blodmängd. Kommer känna mig som en speedad duracellkanin när jag hämtat mig efter förlossningen!
 
 
Viktuppgång: 6 kg.


Kommentarer
Maria

fina magen :)

2014-12-15 @ 10:11:29
URL: http://fashionstars.blogg.se
ellen björktegen

mys-mage deluxe! <3

Svar: Ja den börjar bli större nu ^^ <3
Ida Nilsson

2014-12-15 @ 15:49:43
URL: http://ellfi.blogg.se/
Linda Claesson

Fin du är! Jag ledde spinning fram till vecka 28 eller så. Jag kan säga att det var flåsigt!

Svar: Men oj! Det kan jag förstå! Jag slutade iof att hålla igång alls när jag blev gravid. Jag mådde illa i början och var så fruktansvärt trött. Kändes som att det skulle skada mer än ge nytta.. men jag borde snart ge mig ut på promenader i alla fall :)
Ida Nilsson

2014-12-15 @ 17:46:27
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Linn

Åh! Fina magen! Kul att hitta in hit! Kram på dig :)

Svar: Ja, kul att du hittade hit! Hoppas allt är bra med er!Kram!
Ida Nilsson

2014-12-16 @ 13:35:31
Johanna

Så fin!

2014-12-27 @ 08:30:26
URL: http://joherman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback