Rätt Start babysitter

Jag har länge tänkt på babysitter och vad för kvalitéer jag vill ha på den. Efter många tankar och samtal med nära och kära var valet ändå ganska enkelt. En babysitter från Rätt Start med den nostalgiska Pingu! Den finns även i Laban och Tummen, men jag tyckte färgerna var mycket finare med Pingu. Naturligtvis stod vi i affären länge, försökte välja mellan blå och röd. När vi stått och dividerat i 10 minuter stod vi bara och skrattade, tog en, gick tillbaka med den, tog den andra, gick tillbaka med den osv. haha. Men jag är supernöjd över vårt slutgiltiga val!
 
Det viktigaste för mig var att ha en babysitter som går att använda redan från när barnet är nyfött. Därför krävs det att den är ställbar i olika lägen och jag ville även att det skulle vara lite gung i den när barnet rör sig. Denna babysitter från Rätt Start är ställbar både i ryggen och vid benen. Den har dessutom ett bra litet gung och går även att fälla ner klackar bak så att den står still om man skulle vilja det. Den har supersmidiga handtag (som jag just nu fällt på baksidan) som gör det väldigt enkelt med förflyttning. Supersmidig att fälla ihop om man behöver ta med den någonstans och det följer med lekbåge från början. Det är också viktigt att ha en rolig babysitter, som lockar till bra upplevelser! (säger min pedagogiska hjärna, det är väl både positivt och negativt att vara utbildad förskollärare?)
 
 
"I Rätt Starts babysitter kan barnet på ett naturligt sätt stimulera sin motorik och balans genom rofyllt gungande. Den roliga lekbågen med mjuka färgglada skallerdockor stimulerar barnets syn, hörsel samt finmotorik. Babysittern kan enkelt regleras i flera lägen från sittande till liggande, den kan lätt vikas ihop och tas med. Rekommenderas för barn som ännu inte lärt sig sitta upprätt utan stöd"
 
 
Ni hittar babysittern på Babyproffsen för 699 kronor.


Kommentarer
Josefine

Vilken söt :')

2015-01-01 @ 14:38:44
URL: http://stylebyjosses.blogg.se
Linda Claesson

Vilken fin. Tänk att det snart ska sitta en liten person där!

Svar: Ja men visst är det sjukt när man tänker på det! :)
Ida Nilsson

2015-01-10 @ 21:10:17
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback