Medium enchiladas med heta tillbehör

I vanliga fall brukar jag göra ganska stark mat, men denna gång gjorde jag en mildare variant än jag brukar. Det är smidigt när man kan reglera hettan med tillbehör istället för i maten! Förresten är denna stekpanna den bästa jag vet! Inget smör eller olja behövs, inget fastnar och den är enkel att rengöra. Perfektion.
 

Medium enchiladas med heta tillbehör

500 g köttfärs
1 lök
1 gul paprika
1 röd paprika
1 burk majs
1 påse tacokrydda
1 burk körsbärstomater
½ burk creme fraiche med soltorkade tomater och fetaost
½ burk creme fraiche
8 st tortillabröd
sweet chilisås
riven ost
 
stark salsa
tacochips
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Hacka lök och paprika.
Stek köttfärsen och tillsätt tacokrydda. Tillsätt lök och paprika.
Lägg i majs och körsbärstomater i halvor.
Blanda ner creme fraiche och rör om ordentligt.
Lägg röran i tortillabröden och rulla ihop. Lägg i en ugnsäker form.
Strö över riven ost och ringla över sweet chilisås.
Sätt in i ugnen i 10 min.
Servera med salsasås och tacochips.


Kommentarer
Sandra

Jag tycker om stark mat vanligtvis men graviditeten har gjort att jag inte klarar av det.. får ont i munnen eftersom tandköttet är känsligare och mer svullet än vanligt och halsbränna från helvetet.. hoppas att du klarar dig undan det. :) Läste också att du har haft problem med ryggont.. kolla med en sjukgymnast om du inte kan få låna ett foglossningsbälte, det kan hjälpa till att stötta upp även om man inte har foglossning.. för mig hjälpte bältet nästan mer när jag bara hade ryggont, alltså innan foglossningen kom. :)

Svar: Jag kan tänka mig det.. man får försöka att orka med vardagen ändå, den försvinner ju inte ;) men jag ska till bm den 29/12 så får prata mer med honom om det då :) Tack för tipset!
Ida Nilsson

2014-12-15 @ 20:36:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback