Juldagen

Jag vaknade relativt tidigt idag av att solen lyste in genom en springa i persiennerna. Kylan biter ordentligt ute, betydligt kallare än vad vi haft hittills denna vinter. Solen lyser på klarblå himmel, äntligen kommer den där känslan av en riktig vinter! Jag gick upp, kokade ägg till frukost, tände en brasa och slog mig ner i soffan med en ny bok i sällskap med en livlig bebis i magen. Jag hade lite svårt att skilja mig från den, men vi ska nu till mina föräldrar, ta en mysig och frisk promenad, äta lite gott och byta några julklappar. Ha en mysig juldag och ta hand om varandra!
 
 
"I resväskan låg en pojke. En naken, ljushårig pojke, liten och mager, knappast mer än tre år gammal... Hans ögon var slutna, och hans hud lyste blekvit i skenet från lysrören. Det var först när hon såg hans läppar skiljas åt, helt lätt, som det gick upp för henne att han levde.
 
Sjuksköterskan Nina Borg blir oväntat kontaktad av en väninna som er om hjälp att hämta en väska i en box på Köpenhamns centralstation. I väskan hittar Nina något hon aldrig hade kunnat förvänta sig: en liten pojke, naken och nerdrogad och knappt vid liv. Ninas beslut att ta hand om pojken och ta reda på var han kommer ifrån visar sig vara förknippat med livsfara och hela hennes tillvaro sätts snart på spel."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback