Bergssluttning

När vi först "planerade att inte planera något i helgen" tänkte jag att vi skulle hinna med massvis i trädgården. Kratta, fixa alla stora rabatter, klippa ner buskar, såga ner träd, plantera om i rabatter och krukor.. Men det visade sig att vi fick planera om lite, och även om vi hade halva lördagen och hela söndagen på oss och vi arbetade HÅRT, hann vi bara med krattandet, en av rabatterna och sätta på extraljus på båda bilarna. De stora ormbunkarna var fruktansvärt att ta bort! Jag visste att de kan sprida sina rötter en hel del, men inte 10 skottkärror med bara rötter på 3 ormbunkar! Kändes som våra ryggar skulle gå av där ett tag, men vi fortsatte tills vi var klara, åkte och köpte nya blommor och planterade. 8 timmar senare har vi äntligen fått iordning och vi är jättenöjda! Jag är ordentligt stolt över oss båda som inte suttit still på hela helgen, utan bara arbetat och varit duktiga.
 
Blommorna kommer att förgrena sig en hel del, upp emot 30 cm breda, därför kan det ju såklart se lite tomt ut i början. Möjligen kommer jag att sätta dit någon lägre art framöver. Blomman som bara ser ut som vass eller grässtrån, kommer att bli 70 cm hög och stora röda liljor kommer att slå ut. Klängväxterna kommer även dem bli större och klättra ner för berget. Såklart kommer det nu dödliknande gräset högst upp bli grönt till nästa vår och även där slår lila blommor ut.
 


Min tanke var att få en behaglig känsla, få in mer kulör och ändå ha kvar den där vildvuxna känslan.
 
 


Kommentarer
Liw - FINA LYAN

Mycket finare! Kommer att bli ännu finare när växterna växt till sig :)

Svar: Ja det tror jag med faktiskt, skulle gärna ha en liten färgbomb där! ^^
Ida Nilsson

2013-09-08 @ 20:08:17
URL: http://finalyan.blogg.se/
Liw - FINA LYAN

Det exploderar nog mer än du anar nästa vår/sommar :)

Svar: Hoppas på det! :)
Ida Nilsson

2013-09-08 @ 20:55:45
URL: http://finalyan.blogg.se/
Marie

Ohh så fint ni gör det =D

2013-09-08 @ 21:38:28
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Christine&Paris

Vad fint! Mysigt med trädgård :) Jag kan sakna det ibland och tänker att en dag ska jag lämna storstaden och bosätta mig utanför stan i ett stort hus med en välskött trädgård (får nog anställa mamma som trädgårdsmästare då).

Hoppas du får en trevlig måndag!

Svar: Åh jag förstår det! Vi hade precis samma känsla innan vi köpte vårt drömhus. Vi var så trötta på allt ljud och framförallt all stress. Så att få ha sitt eget, att kunna fixa och trixa, bara att gå barfota på vår egen gräsmatta.. Det är grymt underskattat!
Ida Nilsson

2013-09-09 @ 10:41:30
URL: http://christineiparis.blogg.se
emma sofie

Åh vad fint det blev!

2013-09-09 @ 20:52:18
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
K

Mödan var värt!
Jätte fint och finare skall det bli nästa år :)

2013-09-10 @ 20:58:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback