Mjuk pepparkaka

Likt nästan varje vecka har vi ett sent kvällsmöte ikväll, apt. Med ett glapp på många timmar sedan jag slutade jobbet åkte jag istället hem för att baka med Jusse som sällskap. Imorgon är det min tur att ha fredagsfikat på jobbet och såklart blir det nybakt för mina kollegor! Sist blev det banoffie pie (recept hittar du här) och imorgon blir det morotskaka (receptet hittar du här) och mjuk pepparkaka. Behöver jag tala om hur gott mitt hem luktar nu?
 
 
Mjuk pepparkaka
1 timme

100 g smör
2 dl socker
2 ägg
1½ dl gräddfil
1½ tsk malen ingefära
2 tsk kanel
1½ tsk malen nejlika
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Smörj och bröa en form. Smält smöret och låt svalna.
Vispa ägg och socker fluffigt. Tillsätt gräddfil, smör, kryddor, mjöl, bakpulver.
Häll smeten i en form. Låt stå i ugnen i 40-45 minuter.
 


Kommentarer
Rebecca&Mathias

Åh så gott! :) Ha en fortsatt fin Torsdag! :)

2013-11-21 @ 16:04:21
URL: http://twoplusone.se
Paulina

men åh så gott :D

2013-11-22 @ 09:39:29
URL: http://diybypaulina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback