Kyckling med bambuskott

Det har blivit mycket recept på bloggen det senaste, det är jag väl medveten om ska ni veta :) Det har varit mycket i livet nu det senaste helt enkelt och jag har inte haft tid att uppdatera er som vanligt. Men nu är det dags att komma igen igen som vanligt :)
 
Häromdagen lagade jag något som jag själv fick göra så likt lchf som möjligt. Att förvandla andra recept till att bli lchf-inspirerande är viktigt, världen har liksom ändar på lchf-recept.. Det blev ett par matlådor till frysen också, perfekt!
 
 
Kyckling med bambuskott
 
0.5 dl matolja
0.5 dl soja
2 tsk ingefära
2 krm grovmalen svartpeppar
2 tsk salt
 
3 stora kycklingfiléer
2 st gula lökar
ca 300 g champinjoner
1 röd paprika
1 st köttbuljong
1dl vatten
2 dl grädde
2 st à ca 225 g, avrunnen vikt 140 g konservburk bambuskottsalt
svartpeppar
chili-explosion
 
Blanda matolja, soja, ingefära, svartpeppar och salt i en bunke.
Skär köttet i mindre bitar eller strimlor.
Lägg köttet i marinaden och rör om så att marinaden sugs upp av köttet. Låt stå i kylskåp ca 1 timme
 
Hetta upp en stekpanna med smör eller olja.
Skär champinjoner, lök i klyftor och paprika i strimlor.
Bryn kycklingen, tillsätt även marinaden. Tillsätt de skurna grönsakerna.
Smula över buljongtärning och häll på vatten och grädde.
Låt koka upp och koka ca 5 minuter.
Tillsätt bambuskotten. Rör om och smaka av med kryddorna.
 


Kommentarer
Katarina

Ser riktigt gott ut! Något att spara tills jag kommer hem ;)

2013-03-15 @ 21:15:49
URL: http://brakat.blogg.se/
Ana

Hej Jag är Ana från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
1 till 10.

Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

Vi skulle älska att du deltar med några recept som denna. Ser fantastiskt!

Hälsningar

http://www.Fooduel.com

2013-03-16 @ 20:33:04
Malin

Det där ser ju riktigt gott ut ! :)

2013-03-17 @ 13:15:21
URL: http://joyforhome.blogg.se
linn

Detta lånar jag! <3

Svar: Det får du så gärna, det är till för det ^^ Hoppas det smakar! Kram
Ida Nilsson

2013-03-18 @ 19:56:39
URL: http://www.linnlundborg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback