Lever som aldrig förr

Mina odlingar mår riktigt bra, det är hur kul som helst att fixa eget. Och gott! Det går inte att jämföra med att gå till affären och köpa en halvdan basilikaplanta. Jag har använt nästan allt jag sådde i våras i min matlagning!
 
Mina paprikor växer på och trivs super på altanen! Skulle inte tro att det blir någon skörd i år? Vinterförvara och sedan kunna skörda massvis nästa år tycker jag inte låter dåligt i vilket fall!
 
Jag var lite orolig över allt jag sått på min lilla trappa när jag ställde ut dem på försommaren. Men de mådde bara bra av det och fortsätter att växa! Speciellt stolt är jag över gräslöken, då det lätt bara kan bli lite strån som växer. Men den har blivit riktigt fin och blir bara grövre med tiden. Dillen har dock blivit lite för mycket vattnad, därav färgen. Men det är ingen skillnad på smaken och jag får lugna mig med vattningen av den framöver!
 
 
Hur går det för era kryddor, örter eller grönsaker? Odlar ni något eller har ni tankar för nästa år?
 


Kommentarer
Linda

Händer inget här heller med mina paprikor :( Står ganska still med dem nu. Hmpf!

2013-06-12 @ 22:41:58
Frökenfilantrop II Your cup of tea

Det går faktiskt fint! Kör på örter samt en tomatplanta i år =) Tänkte i veckan ta lite nya bilder för att visa hur mycket det växer på min lilla balkong i solen!

Svar: Mysigt! Det är så roligt att se sina små "bebisar" växa ;) jag får kika in hos dig och titta då med andra ord :)
Ida Nilsson

2013-06-16 @ 21:30:54
URL: http://frokenfilantrop.blogg.se
Linda

Jag har försökt odla Oregano, men tycker inte det växer sådär jättebra. Ska man ställa ut dom och hur tätt ska man sätta fröna?

Svar: Det tar tid! De är väldigt små och sköra i början så vänta med att flytta över till större kruka, annars dör dem! Gör som vanligt, ge dem bara längre tid :)
Ida Nilsson

2013-06-19 @ 10:11:04
URL: http://lindaemanuelsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback