Bakad potatis med fetaoströra

Tänk denna lycka, att äntligen ha ett fungerade Internet igen! Nu får vi väl se hur länge det här ska fungera, vårt riktiga Internet kommer om 15 dagar i alla fall, då ska det förhoppningsvis inte krångla något mera :)
 
Igår började jag mitt nya arbete, som utbildad förskollärare. Helt underbart även om det inte riktigt lagt sig att man faktiskt kommer dit för att få betalt. Visst har jag vikarierat en del, men det är ändå en helt annan känsla att veta att det här är platsen där jag ska stanna. Den plats där jag ska se "mina" barn utvecklas från inskolning till 3-åringar. Det är en ålder som kan vara jobbig och trotsig, men också den ålder där barnen utvecklas mest och där de är sådär mysiga efter vilan. Snuttande på sin napp, håller hårt i nallen och bara vill vara nära.
 
Jag bjuder er på recept direkt, vem vet när Internet börjar krångla igen? ;)
 

Bakad potatis med fetaoströra
 

4 bakpotatisar
1 paket fetaost (150-200g)
8 soltorkade tomater
2 dl majs
2 salladslökar
1 vitlöksklyfta
2 dl matyoghurt
2 msk olivolja
salt
svartpeppar
chili explosion

Sätt ugnen på 225 grader.
Stick ca 4 gånger några hål i bakpotatisarna med en gaffel. Baka potatisarna i ca 1 timmer i mitten av ugnen.
Tärna fetaost och lägg i en skål.
Strimla de soltorkade tomaterna. Lägg med fetaosten i skålen.
Skölj och strimla salladslöken. Fräs den i olivolja någon minut. Lägg i skålen.
Skala och pressa i vitlök. Tillsätt majs.
Rör i yoghurt samt smaksätt med salt, peppar och chili explosion.

Känn om potatisarna är mjuka med en potatissticka eller skär ett snitt i en och känn efter.
Skär ett kryss i bakpotatisarna och tryck till nedtill så de öppnar sig (använd en kökshandduk).
Fyll bakpotatisarna med fyllning.



Kommentarer
JUNITJEJ

Åh, vad gott!

2013-06-11 @ 20:49:08
URL: http://www.junitjejen.se
Malin Aurora

Åh mums!

2013-06-12 @ 14:17:15
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Natalie

Åh vad gott!

2013-06-14 @ 09:53:24
URL: http://kitsune.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback