Rödspetta med remouladsås

Att bo i hus har både för- och nackdelar, kanske beroende på hur man ser det. Men dagarna blir aldrig likadant som i lägenhet. Om man inte fixar och donar var dag, ligger allting vilande som i ett system och saker bara väntar på att bli gjorda. Med en helg utan måsten har dessa två dagar i början av veckan blivit lite snabbare fyllda med måsten. Gräsklippning, handling, tvätt med allt som hör till, rensa rabatter, promenader, matlagning och annat. Samtidigt som huvudet varit någon annanstans det sista, mycket tankar och tröstande till mina nära och kära. Önskar inte min värsta fiende detta hemska avslut på livet. Ju mer information, ju mer berörd och förbannad blir man.
 
Detta blev ett rörigt inlägg känner jag, så jag sätter stopp här och bjuder er på recept istället!
 

Rödspätta med remouladsås
 
Rödspätta
mjöl
1 ägg
ströbröd
citronpeppar
salt
 
1.5 dl majonäs
3 saltgurkor
½ dl syltlök
1 morot
citronarom
curry
gurkmeja
salt
peppar
 
Häll upp mjöl, ägg och ströbröd i tre skålar. Vänd ner fisken i samma turordning. Lägg på en tallrik.
Hacka gurka och syltlök grovt. Strimla moroten tunt. Lägg i en skål och blanda ner majonäs och kryddorna.
Stek fisken och krydda med salt och citronpeppar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback