Nu var det dags igen

Ni vet, det var inte länge sedan jag hade min stora monstertenta i svenska som jag förövrigt fick veta att jag klarade wiiiee men den 17 januari är det dags igen. Tenta i matematik. Dagen har därför fått spenderas på skolan i ett grupprum och börjat plugga. Vi har till denna tenta fått skriva 12 frågor/studiegrupp och de flesta av dem sammanställdes till 12 A4 sidor med frågor och svar som vi kan "öva in". Vi hann med ungefär att klippa och klistra hälften av frågorna idag, vi får fortsätta med resten imorgon.
 
Jag kan inte sluta att drömma mig bort till juni och vår examensdag. Det ska bli så skönt när jag är färdigexaminerad förskollärare, men samtidigt kommer jag sakna skolan och alla underbara vänner jag skaffat mig där. Även om långtifrån alla (hälften?) befinner sig på annan ort så hoppas jag innerligt att vi alla kommer hålla kontakten! ♥
 
 


Kommentarer
Elaine

Vd kul att bli lärare! Jag funderar också på att bli det..dock ämnenslärare i franska och bild då :)

Svar: Jätteroligt! Det har varit en underbar utbildning även om det varit många jobbiga stunder. Jag vet dock inte om man kan undervisa just franska och bild samtidigt.. Det krävs nog en hel del extra läsning eftersom de vanligtvis inte kombineras. Och sen när man börjar jobba kommer du nog inte ha möjlighet att jobba som både och utan får nog välja.. Men vill man ändå ha kunskapen så är det klart att du ska läsa! Men det ligger nog på runt 5-6 år i så fall skulle jag tro.
Ida Nilsson

2013-01-10 @ 18:50:03
URL: http://mademoiselleElaine.xn--bogg-5qa.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback