Pyttipanna

Hej alla fina därute!
Idag har jag haft mycket att göra, har inte kunnat sätta mig ner förrän nu. Jobb, möte, 8 maskiner tvätt, handling, matlagning och nu har jag äntligen fått i mig lite mat. Det behövdes! Jag som trodde att jag kanske skulle hinna med att träna idag också hade natuligtvis helt fel, vet inte ens hur jag tänkte? Jaja, imorgon är en ny dag och då blir det träning i vilket fall. Kanske simning för en gångs skull? :)
 
Förresten, ni har väl inte glömt av bokrean nu? Jag köpte en ny kokbok igår som jag ska kika i nu tänkte jag, alltid roligt med lite extra inspiration!
 
 
Pyttipanna
 
400g köttfärs
1 tsk senap
5 st grillkorvar
5 stora potatisar
1 stor lök
Basilika
Oregano
Salt
Vitpeppar
Svartpeppar
Chili-explosion
 
Blanda färsen med senap, vitpeppar, chili-explosion och salt. Rulla till bollar och stek. Lägg sedan över på en tallrik.
Skala potatisen, tärna och stek i olivolja i ca 15 minuter. Testa om den är färdig med en sticka.
Skär korven i mindre bitar och skiva lök och stek tillsammans med potatisen.
Dela köttbullarna i mindre bitar och stek tillsammans med det andra.
Krydda med oregano, basilika, chili-explosion, svartpeppar och salt.
 
Servera med stekt ägg och rödbettor.
 


Kommentarer
Louise

Mums!

2013-02-27 @ 08:13:59
URL: http://louisedahl.blogg.se
Viktoria

Det har du rätt i, en kokbok kanske skulle vara fint att inhandla! Har du några tips på bra böcker? :)

Svar: Jag brukar inte använda så mycket kokböcker faktiskt, mest nätet eller min egen fantasi! Men boken jag köpte nu innehåller både frukost, mellamål, lunch och middagsrecept. Och sen även hur mycket av allt det innehåller osv. Den heter "lowcarb guiden - vägen till ett smalare och sundare liv". Får se om den är något att ha, har skrivit upp litegrann som jag ska prova denna alternarivt nästa vecka! :)
Ida Nilsson

2013-02-27 @ 09:09:40
URL: http://hallonsplace.blogg.se/
K

Det var nytt för mig (köttfärsen)tusen tack för tipset!
Ha det bra tills vi hörs igen!

Svar: Ja, det känns alltid bättre att göra från grunden och inte köpa för mycket halvfabrikat. Dessutom är det godare! Tack det samma! :)
Ida Nilsson

2013-02-27 @ 10:15:08
isola

Smaskens:D

2013-02-27 @ 19:42:36
URL: http://isolation.blo.gg
Lovisa - Mångsysslare

Är det rea på ALLA böcker när det är bokrea? Eller hur är det, jag har aldrig varit en boktjej - förrän nu :)
Gott med pyttipanna med ägg föresten! :)

Svar: Jag vet faktiskt inte, men det känns lite så! Jag köpte min bok på maxi :) Så skulle kunna tänka mig att det är det i alla fall på de flesta ställen som har böcker. Ska kika på bokia i helgen tänkte jag :)
Jag hinner inte alltid läsa (mest litteratur i så fall), men annars älskar jag det. Helst självbiografier, de kan fånga upp en ordentligt!
Ida Nilsson

2013-02-28 @ 19:44:00
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
levamedcf.blogg.se

Såg riktigt gott ut :D Laga egen pytt är kul och blir så mkt godare än äckligt halvfabrikat!

Svar: Jag håller med dig! Det är inte ofta det blir halvfabrikat här hemma..
Ida Nilsson

2013-03-03 @ 10:37:06
URL: http://levamedcf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback