Calmly

Idag är dagen då mannen jag förhoppningsvis ska spendera varje dag med i resten av mitt liv, fyller 27 år. Jag har planerat lite för ikväll som han inte vet om än, mysigt! ♥
 
Slutade någon timme tidigare idag också, inte så många barn som befinner sig på förskolan på sportlovet. Ofta har de äldre syskon som är lediga från skolan och familjerna passar på att åka iväg på lång- eller kortresor. Så jag har sluppit att stressa runt massa idag vilket naturligtvis är skönt. Stress är inte bra för varken kropp eller själ :)
 
Visst är det skönt att ha ett fruktfat att kunna frossa i om man är sötsugen? Många som går på dieter, t.ex. lchfare äter inte mycket frukt alls. Det känns konstigt för mig att kunna frossa i massa fett och andra "onyttigheter" men inte få äta fräsch frukt. Frukt innehåller många viktiga ämnen! Vilket håller längst och är bäst för kroppen i längden på både in- och utsida tror ni?
 
 


Kommentarer
jennie

Nu så tål inte jag så många frukter längre iom att jag blev pollenallergiker för några år sen. Det är pga korsallergin som uppstår då, men jag kan fortfarande äta bär (förutom jordgubbar) iaf! =)

Jag håller med. Även om jag själv har testat lchf, fast det höll inte, eftersom jag mådde illa av att äta sådär mycket fett som man måste för att ersätta kolhydraterna och så äter man oftast mycket ägg också och det tål jag inte. Men man säger väl att frukten innehåller mycket kolhydrater och fruktsocker och så, men jaa - men också väldigt mycket nyttiga vitaminer och bra och naturlig energi och frukt och grönsaker och bär har ju människan ätit i många år. Fast de kanske menar att man ser det som "godis". Visst det är ju sött också, men ändå - jag håller med om att det ser ju väldigt mycket fräschare och härligare och nyttigare ut! =)

Svar: Ja, de säger ju att de innehåller mycket fruktsocker som omvandlas till det ena och andra i kroppen. Men det hjälps inte tycker inte jag. All mat är bra respektive dåligt på sitt eget sätt. Alla säger olika om allt. Men naturligt är det i alla fall, och naturligt det ÄR bra och det säger väl ändå de flesta dieter :)
Ida Nilsson

2013-02-14 @ 08:49:22
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Queen of Kammebornia

Det låter härligt! Stor kram!

2013-02-14 @ 14:43:16
URL: http://queenofkammebornia.se
Lydia

Själv äter man bröd hela tiden typ...
Kul att du har så mycket recept och matbilder på din blogg! GILLA :D

Svar: Hehe, det kan lätt bli så. Men jag brukar tänka på hur grymt onyttigt det är. Äter hellre en riskaka eller ett knäckebröd! Tack så mycket, du är välkommen tillbaka för att testa recepten :)
Ida Nilsson

2013-02-27 @ 16:40:07
URL: http://lydiaamanda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback