Vem sköter ert hem?

Visst hade jag rätt igår, idag känner jag mig betydligt bättre! Har haft massa energi idag efter jobbet och hunnit med att göra massa "måsten" som man inte gör var dag i hemmet men som behövs med jämna mellanrum.
 
Jag har alltid varit ordningssam. Inte pedant, men ordningsam. Jag har alltid haft svårt att koppla av om mitt hem inte är städat. Jag har en känsla av att jag inte kan stressa av totalt om det är dammigt, smutsigt eller vad som runtomkring mig. Tända ljus, ett glas vin eller något annat med myskänsla är ingen idé om jag ändå känner att jag skulle behöva göra en massa andra saker runtomkring mig. Den bästa känslan i kroppen har jag när jag gjort nytta i hemmet och på något sätt "förtjänar" att sätta mig och äta middagen jag lagat och slå mig ner i soffan en stund innan läggdags. Nytta leder till välmående!

Ni förstår säkert att det är jag som sköter det mesta underhållet i alla fall på insidan av vårt hus väggar. Ofta har väl inte ens min sambo ett öga för att det hinner bli smutsigt innan jag är i farten..
 
Vem är det som sköter städdelen hemma hos er?
 
 


Kommentarer
fotograferats.blogg.se

Man tycker väl alltid att man själv gör mest hemma... eller? ;)

2013-08-21 @ 19:30:27
URL: http://fotograferats.blogg.se/
Hanna- Mamma till Alexander och Ellie

Då är min undran... hur hinner du med? Och hur orkar du? Hur mycket städar du varje dag? :) Jag är imponerad och önskar att jag hade orken att hålla bättre ordning, för jag trivs ju bäst när det är fint! :)

Svar: Oftast har vi ordning hemma, slänger inte saker överallt liksom. sen brukar jag göra saker direkt när jag kommer hem, innan man sätter sig ner och blir slö och orken försvinner. Sen har man gott samvete på kvällen när man äter middagen som är färdiglagad också :)
Ida Nilsson

2013-08-21 @ 22:16:42
URL: http://imm0rtelle.blogg.se
Malin -Änglamamma och gravid

Här hemma just nu (och sedan vår son blev en ängel) så har min sambo skött städning och tvätt! Han är en klippa! Men jag försöker efter ork att hjälpa till med bla att damma.


Svar: Mår man inte bra på insidan är det såklart en helt annan situation. Hemma jobbar ju min sambo betydligt mer än mig, så jag tycker bara det är rättvist. Men sen ska man ju inte sticka under stolen med att han har det bra i vilket fall ;)
Ida Nilsson

2013-08-21 @ 23:36:30
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Pauline, mamma till två små

Jag är precis lika dan och det låter nästan som att det är jag som har skrivit det där inlägget =)

JAG ÄLSKAR ORDNING OCH REDA =)

Svar: Ja men eller hur! Man måste ju kunna få slappna av med gott samvete ;)
Ida Nilsson

2013-08-23 @ 13:21:10
URL: http://paulinesvardag.se/
Mammatea

Du låter precis som mig!

2013-08-24 @ 20:49:37
URL: http://mammatea.se
Marie

Jag är nog den som håller efter mest för jag är hemma mest med. Men min sambo är väldigt noga också,

2013-08-27 @ 21:47:13
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Maria Berndtsson

Jag är precis likadan själv. Maken kan släppa allt sånt och bara sätta sig ner men jag har svårt att koppla ab helt och njuta när det är för mycket oordning omkring mig. Den värsta pedantsidan av mig har jag dock lyckats jobba bort efter jag fick barn men skulle nog önska att mannen tog lika mycket ansvar som jag gör

Svar: Precis så som det ser ut här hemma då med andra ord :)
Ida Nilsson

2013-08-31 @ 13:52:38
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback