LCHF Pannkakor

Jag blir glad när jag stiger upp på morgonen, sätter mig med en kopp te och läser era kommentarer. Era bekräftande, fina ord gör att jag får liv i nya inlägg varje dag :)
 
Igår var en sådan där dag då det verkligen kändes skönt att gå och lägga sig i tid. Lediga dagar förblir ju ofaste inte dagar då man inte har någonting att göra, på gott och ont. Istället för fläskfilé eller annan god fredagsmat blev det pannkakor till middag. Funkar det med någon gång då och då!
 
 
LCHF - Pannkakor
 
4 ägg
1 dl vatten
2 msk fiberhusk
1 dl mjölk
2 dl grädde
50 g smält smör
salt
 
Blanda allt i en skål, låt det stå och dra en stund.
Smeten blir ganska tjock och kletig men försök ändå få ut den så tunt som möjligt.
Stek i rikligt med smör.

Servera med vispgrädde och hallon.
 


Kommentarer
Anonym

åh gud va bra! Ska göra pankakor idag. Får köra på ditt recept :)

Svar: Ja det får du göra :) De kan se tjocka ut i stekpannan, men de lägger sig sen när de svalnat. Riktigt goda :)
Ida Nilsson

2013-04-06 @ 17:16:31
URL: http://elsalinn.blogg.se
Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Gott:)

2013-04-07 @ 04:11:28
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback