I love good friends

Jag har aldrig riktigt förstått "min kompis snackar skit om mig" grejen. Varför ens lägga ner tid eller energi på dem som tar energi? Det är väl betydligt bättre att lägga ner både sin tid och energi på en person i din närhet som förtjänar det? Att ha fina vänner omkring sig som finns där i vått och torrt är verkligen a och o. Oansett om det gäller små eller stora saker. En liten sak för någon annan kan betyda världen för mig och tvärtom. Skitsnack, alltså sådant som en person inte kan stå framför personen den pratat om och säga rakt ut, finns inte i min vänskapskrets och har inte funnits på en tid. Jag förstår inte grejen med att själv välja att umgås med dessa människor. Dessutom handlar nog mycket om hur personen som får höra allt skitsnack om sig. Hur bra är man själv om man alltid får höra skit om sig själv, lägger ut synligt för andra hur mycket folk snackar om en och får några "stackars dig" eller "vilka folk det finns" som svar. Men varför bry sig? Varför ens lägga ner energi på det? Stå på er själva och visa att folk inte rör er i ryggen istället. Umgås med de som ger er energi istället för de som själ och var en förebild för dina vänner genom att bry er om de som finns i er omgivning och som tycker bra om er. Ni kommer leva ett längre och lyckligare liv av det, det lovar jag!
 
 
Tack gullet för din fina och personliga gåva ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback