Sörja en älg

Jag blir helt galen. Mina vänner som alltid tycker jag gör så bra mat... You got me. Det finns såklart nackdelar med att alltid prova nya recept, men idag blev det verkligen ett stort misstag. Och jag som är van vid att lyckas med min matlagning blev jättearg när receptet visade sig inte alls fungera idag! Jag skakade stekpannan en gång och de gick sönder direkt. Dumma recept! Jag fick älgfärs i veckan av mina föräldrar, till ingen nytta nu då. Och jag som inte har något tålamod alls gav upp direkt när jag såg att det inte fungerade. Älgfärs har lätt för att bli torrt och blandas därför ofta med blandfärs för att bli saftigare. Grädde och krossade havregryn i färsen skulle därför tydligen göra susen.
 
Jag har istället skickat ner gubben till pizzerian och tagit mig ett glas vin. För att sörja liksom.
 
 
 


Kommentarer
Jessica Högberg

Ha ha (förlåt) dom har ju bara gått isär lite!! Det går utmärkt att äta och smakar säkert toppen=)) Hoppas pizzan var god i af...
Lycka till med gymkorts inköp!

Svar: Nej, dem var som slask. De gick inte att få sammanhängande överhuvudtaget. Och sådana biffar tycker jag är vidrigt.. Men bilden ljuger lite också, där ser de i alla fall några ut att vara hyfsade. Så var dock inte fallet :( sallad blev det, funkade bra det med :)
Ida Nilsson

2012-11-24 @ 09:11:05
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Michelle

fin blogg :) bloggvin byte?

Svar: Tack så mycket! :)
Ida Nilsson

2012-11-24 @ 12:52:09
URL: http://michellemariolina.blogg.se
❤ w i l m a ❤

Fin blogg!

2012-11-24 @ 13:27:25
URL: http://wilmalinneas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback