Kycklinggryta med curry

Igår kom det middagsbesök på kvällen, alltid trevligt. Dessutom slapp jag sitta själv hemma under hela kvällen när sambon var borta. Somna fick jag dock göra själv, det är inte ett dugg roligt. Jag har bara blivit mer och mer mörkrädd och är inte alls van vid att somna ensam längre. Speciellt inte helt ensam i lägenheten. Men det är nog nyttigt, plus att jag slipper ha svårt för att sova pga en snarkmaskin. Hatar förkyldningar.
 
 
 
Vid receptintresse, skriv en kommentar så svarar jag så snart som möjligt :)
 


Kommentarer
Mela

Denna vill jag gärna ha recept på :)

Svar: 4 st kycklingfiléer2 st gul lökar
3 dl matlagningsgrädde
2 dl mjölk
5 msk curry
salt, peppar
1 burk majs
2 st röd paprika

Skär kycklingen i bitar. Hacka gullöken och stek den mjukt i pannan.
Stek kycklingbitarna så de är genomstekta. Krydda med salt och svartpeppar.
Ta fram en kastull och häll i matlagningsgrädden, mjölken och curryn. Tillsätt gärna mer matlagningsgrädde om du vill ha mera sås. Värm det på plattan tills det kokar lätt. Smaka av med salt och curry, beroende på hur starkt du vill ha det.
Häll såsen i grytan med kyckling och låt det koka ihop smarrigt! Jag brukar låta grytan koka ihop sig ca 20 minuter. Tillsätt en burk majs och färsk paprika precis innan serveringen.
Ida Nilsson

2013-09-18 @ 18:44:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback