Didaktiskt material

Efter en dag på förskolan känns det inte riktigt som att huvudet alltid fungerar som det ska. Inte bara pga att det är mycket barn, hög ljudnivå och allmänt psykiskt påfrestande, utan också för att förkyldningar alltid kommer smygandes efter en vecka eller så. Det blir lätt så när vi inte hunnit bygga upp det starka immunförsvar vi kommer att ha om ett par år! När jag kom hem för en stund sedan hade mitt hjärta tänt en massa ljus i lägenheten, vilket är så otroligt uppskattat när huvudet är tungt och behöver vila!
 
Efter praktiken får man ett större behov av lugn än när man går i skolan. Jag tror det är övergången som är jobbig. Efter ett par veckor har man vant sig och det blir istället jobbigare att vara tillbaka i skolan. Idag har jag dock hunnit med båda två. Träffade Ann-Sofie i skolan efter jag slutat och fixade med mitt didaktiska material som inte visade sig vara varken snabbt eller enkelt. Men det gick bra ändå, jag har en del kvar att göra ikväll innan det är dags att använda det imorgon tillsammans med barnen. Ser fram emot det, jag hoppas barnen uppskattar det! För er som inte vet vad ett didaktiskt material är, så är det just denna gång något vi själva skapat som vi ska kunna använda med barnen för att träna matematik och svenska. Vi ska i valet utgå från barnens intressen med syftet att öka deras svenska- och matematiska förmåga.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback