Det är inte överdrivet, det är jul.

Jag har väntat, längtat och hållt mig, men idag är det första december, dagen innan första advent och det är dags att börja julpynta! Jag har alltid tyckt om julen. Julpynta med fina små tomtar och änglar, underbara gardiner och fina ljus som lyser så mysigt i mörkret. Baka pepparkakor, lussekatter och olika sorters julgodis. Julmusik. Jul på liseberg, med alla dess tända ljus, mintchoklad och brända mandlar. Olika ljusmönster i varje fönster, i varje hus och varje lägenhet. Snö, barnens änglar och snögubbar. Orörd snö, som glimmar i solen...
 
Jag skulle kunna forsätta i en oändlighet. Men jag tror det är dags för att börja med frukosten och att sedan väcka sambon och sätta igång. Vill han bli väckt med lite julmusik tro? :)
 
Tänk en riktig amerikansk jul, med alla nära och kära. Gosiga tjocktröjor, varm choklad, närhet, öppen spis och det där ovanför spisen som många tycker är så överdrivet. Det är inte överdrivet, det är jul.
 


Kommentarer
Food around my World

Vad mysigt det ser ut! Man blir varm av att kolla på bilden! :)

2012-12-02 @ 16:25:19
URL: http://foodaroundmyworld.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback